Pagina's

zondag 10 juli 2016

Inhaalrace: Koel zitten

Ik begon er bijna een gewoonte van te maken: 1 blogpost per maand. Terwijl de naaimachine wel zeker draaide in 2016. Daarom een kleine inhaalrace, van spullen die wel de kast haalden, maar nog niet de blog.

De donkere synthetische hoes van de maxi-cosi wordt in een auto met haperende airco nogal warm. Nu kun je dan je airco laten maken, maar voor de zekerheid is een hoes om de autostoel wel lekker.


Ik deed weer eens ingewikkeld en maakte de hoes helemaal zelf. Ik maakte het patroon door een plastic zak over de maxi-cosi te draperen en met een stift langs de naden te gaan. Met een beetje knippen en plakken en testen zit het nu behoorlijk strak. 

Langs de voorkant en de achterkant heb ik Framilon uitgerekt meegestikt, en onder de beugel zit het vast met een eindje wit band, door een tunneltje om te kunnen strikken. Het middengedeelte heb ik gedubbeld met een reststukje waterdichte molton, zo hoef ik bij een ongelukje niet alle bekleding te wassen. Lange knoopsgaten waar de gordeltjes er doorheen moeten, en natuurlijk de kussentjes voor om de gordels niet vergeten.


Rekbare badstof van Textielstad, Framilon via Ottobre

Geen opmerkingen:

Een reactie posten